יום שבת, 13 באפריל 2013

בנות וטנקים

Girls und Panzer. סדרה מאסיבית.


כשהסדרה רק יצאה, צפיתי רק בפרק הראשון, וזהו. מלכתחילה הקונספט נשמע קצת משונה (אולי להדיוטות, אבל לא אם תשאלו אותי...), והפרק הראשון עצמו היה יחסית משעמם ומוכר; בחורה מגיעה לבית ספר חדש, מנסים לשכנע אותה לעשות משהו שהיא לא רוצה, אבל בסוף היא נכנעת... וספינה.
אני אישית אוהבת את הקונספט של לקחת תחום מסויים שבד"כ לא רואים בו נשים, ולעשות סדרה שעיקרה הוא נשים שמתעסקות באותו תחום. למשל טנקים. לא היה לי שום חיבור קודם לטנקים (הם התחבבו עלי בזכות הסדרה ובזכות WoT, בו התחלתי לשחק כשהתחלתי לצפות ב"בנות וטנקים"), ולטעמי הקונספט עובד יפה, והתוצר הסופי היה מגניב לחלוטין.
אז בחלוף כמה חודשים מאז שהיא יצאה, החלטתי להמשיך לצפות בסדרה, והופתעתי לגלות שרק הפרק הראשון היה בעייתי. מהפרק השני חל שיפור משמעותי, ברגע שמרימים הילוך בכל הנוגע לטנקים, והרמה של הסדרה רק משתפרת ומשתפרת.


אחד הדברים שהכי נהניתי מהם בסדרה היה הדמויות. עקב העובדה שמדובר בקרבות טנקים מרובי צוותים, הסדרה לא מוגבלת ל-5-6 הדמויות הסטנדרטיות, אלא מקושטת בקאסט מרובה דמויות, כשכל דמות ודמות היא ייחודית וססגוניות, ויחד הן מרכיבות צוותי טנקים, כשלכל צוות יש את האופי המיוחד שלו. הדמויות, בעלות האופי העשיר והצבעוני, היו עבורי הנאה צרופה.
בנוסף לדמויות, הדבר העיקרי ממנו נהניתי בסדרה היו קרבות הטנקים. אמנם לא היה לי מושג ירוק בכל הנוגע לשריון עד שצפיתי בסדרה, אבל האימונים אותם עוברות הדמויות, כשגם להן (לרובן) אין מושג בטנקים, וגם הקרבות שנערכים במהלך הסדרה, היו עשויים בצורה משעשעת וסולידית. התגובות של הדמויות היו אמינות מאוד ביחס לסיטואציה - למשל בהלה מרעש הפגזים, או הנאה ממנו - וזה איפשר לי כצופה להכנס לאווירה בקלות, ולהזדהות עם הדמויות.

הדמות הראשית, נישיזומי מיהו, היא בת למשפחה העוסקת במלחמת טנקים בצורה מסורתית. היא לא דוגלת ב"סגנון המשפחתי", ונשלחת לעבור לבית ספר אחר, בו מועצת התלמידים מנסה להחיות את "מועדון הטנקים". אירוע "נורא" מעברה רודף אותה, והיא נמצאת תמיד בצלה של אחותה המוצלחת, היורשת של הסגנון המשפחתי. קצת מזכיר את סאקי.
בדומה לסדרות אחרות שעוסקות במועדונים, בהן יש תמיד בעיה של צירוף חברי מועדון חדשים, גם ב"בנות וטנקים" יש בעיה דומה, רק שכאן הבעיה היא מחסור בטנקים. הבנות אוספות גרוטאות של טנקים שהן מוצאות ברחבי בית הספר, שנזרקו בתום תקופה יפה יותר,  ומשפצות אותם, ותמיד מחפשות טנקים נוספים כדי להגדיל את כוחן.
במהלך הסדרה נערכים מספר קרבות מול בתי ספר אחרים, מנוסים הרבה יותר מאשר בית הספר אחריו הסדרה עוקבת, והוא תמיד האנדרדוג. מיהו, שכבר משופשפת בקרבות טנקים, מצליחה בעזרת חברותיה לאלתר בכל קרב, ולנקוט בטקטיקות מבריקות שמחלצות את ההקבוצה שלה מצרות, ואפילו לנצח. מדליק לחלוטין.

 הטנקים בסדרה הם טנקים מתקופת מלחמת העולם השניה, וגם המוזיקה מושפעת מהתקופה (לא יכלתי להתאפק), ומוסיפה לאווירה. האנימציה, במיוחד בקרבות, היא טובה וחלקה, ומשלבת אנימציה קלאסית יחד עם CG עבור הטנקים, כשזו מוצלחת במיוחד.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה